Vilken Vecka!

Oj sicken vecka det har varit – på ett positivt sätt! Jag och maken kommer nog aldrig att uppleva en vecka som denna igen!

I tisdags fick dottern J reda på sitt slutbetyg från Universitetet nere vid kusten – och hon har fått det högsta betyget man kan få här i England – a First Class Honour eller a First som man säger här! Allt hon lämande in under tredje året, fick hon toppbetyg på plus att hon fick a First på hennes examensuppsats också!

A First betyder att man måste få 70% eller över på alla inlämnade uppgifter, endast runt15% av Uni studerande i England uppnår a First! Extremt stolta föräldrar är vi och tårarna flödade när hon berättade för oss – vi vet hur mycket det betyder för henne och hon har pluggat extremt hårt och jobbat mycket, så hon förtjänar det verkligen! 🙂

I onsdags firade vi 21 årig bröllopsdag – hurra hurra hurra! Och vi hade en bra jobbedag inne i West End – alla kunder var nöjda och glada!

Tidigt, tidigt, i ottan på morronen körde jag & maken till Luton Airport för att åka till Palma på Mallis! 03.45 pep väckaklockan och en dryg halvtimme senare satt vi i bilen och fick se soluppgången i alla fall! Vi var liiiite treksamma om vi skulle komma iväg alls – det har varit strejk hos de där Fransmännen på Airtraffic Control, så det har varit lite kaos med flyg som flyger inom Frankrikes airspace men det fixade sig!

Mallorca 2014 (3)

Jag gillar verkligen att flyga och vi delade plan med två Engelska små celebriteter – två av killarna från bandet JLS! (de två i mitten på bilderna på hemsidan)

Vi landade mitt på förmiddagen och tog bussen in till Palma, strålande solsken , varmt och palmerna vajade lojt i vinden!

Mallorca 2014 (5)

Vi strosade till hotellet och på vägen gick vi förbi maken favorit-sko-affär som mestdels säljer Loafer. Min man älskar Loafer i alla dess former!

Mallorca 2014 (6)

Hotellet var jättefint och väldigt centralt, 4*igt och lyxigt med marmor överallt, stort rum med egen balkong, AC (tack gode gud) och stort badrum med inbyggd radio (som mannen min genast sa att det vill han också ha i vårt badrum!). Frukost rummet var inte så fy skam det heller!

Mallorca 2014 (7)

Efter en lite siesta, begav vi oss ut på Palmas gator och gjorde dom lite osäkra – makens favoritparfym från Adolfo Dominguez inhandlades och jag fick en flaska Tresor In Love (som jag blev kär i efter att ha sprutat den på mig efter ett toalettbesök på Fenwicks på Bond Street!) – vi gick och gick och gick fast med många vätskekontroller eftersom det var VARMT! Runt 30C i skuggan!

På kvällen åt vi middag på Cellar Sa Premsa och den kan jag varmt rekommendera! Världens godaste Paella och urmysigt!

Mallorca 2014 (11)

Dagen efter skulle vi egentligen tagit tåget till Soller men vi ändrade oss och tog en dag på Playan istället – när får man liksom tillfälle till det när man bor i London??? Så vi tog taxi till Cala Major (som är den närmaste stranden), hyrde ett par solstolar och njöt!

SANYO DIGITAL CAMERA

Svenskar var där sannerligen gott om, både på stranden och inne i Palma! När vi käkade lunch var vi helt omringade av svenskar! Det är ganska kul eftersom man så lätt kan se på klädstilen vilka som är svenskar! 🙂

Mallorca 2014 (15)

Vi passade på att ta ett par dopp i Medelhavet och vattnet var precis lagom varmt! Jag brukar va något av en badkruka med det var nog en 25C i alla fall!

SANYO DIGITAL CAMERA

När vi hade stekt färdigt, tog vi oss till Miro Museet – Fundacio Pilar y Joan Miro – ett av både mitt och makens favoritställen på denna planeten. Vi har varit där ett antal gånger nu men det är alltid lika kul att komma dit!

Mallorca 2014 (17)

Mallorca 2014 (20)

Verkligen ett urtrevligt ställe – man kan titta in i hans studio….

Mallorca 2014 (24)

…och hans hus!

Mallorca 2014 (27)

Och utsikten varju inte fy skam den heller precis!

Mallorca 2014 (30)

Vi kom hem sent i fredags…eller tidigt på lördag hur man nu vill kalla det, lite sovmorron på det och sen var det Sommar Marknad på M’s skola. Tala om kontraster för det regnade nästan precis heeeeela lördagen, så marknaden fick hastigt och lusitgt förflytta sig inomhus men det funkade det också!

Tjejerna var på Judoturnering med sin farmor igår, vi tog det lite lugnt och körde sen och hämtade dotter no 1 för hon hade fått nog och ville hem. Vi körde henne ”hem” till Stratford och hamnade av någon anledning på Brick Lane – fikade och strosade runt lite, jag har faktiskt aldrig varit där förut!

Vanlig vecka igen – började veckan med att simma 1000m som jag gör varje måndag – och det verkar som det fina sommarvädret är tillbaka! 🙂

3 thoughts on “Vilken Vecka!

1. Ja sannerligen! Vilken vecka… Härligt med Mallis och underbart jobbat av Julia. Hälsa henne så gott och gratulera. Själva har vi varit i Barcelona med omnejd så vi var riktigt nära varandra utan att veta om det:-). Nu är Johan med familj här så det är full rulle. Alla hälsar så gott. Extra kram till lofersmannen och Molly såklart. Kram Sofia

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )