Härlig Helg!

NU har vi äntligen Sommarlov! Och dagen innan skolan slutade, hoppade M’s knä ur led….årets varmaste dag var det också men det blev till att ta en taxi till skolan och sen vidare till akuten, där vi som tur var fick komma till väldigt snabbt. Oftast är de väldigt bra på det här – mideråriga får förtur och blir sedda mer eller mindre direkt. Doktorn var både bra och rolig, och diagnosen blev ta det lugnt, ta smärtstillande och frysta ärtor på knä’et. Men hon var glad i hågen och sen var det ju lite spännande att få kryckor också…

20160719_134010

Sista dagen i onsdags och det var allmän hår-färgnings-dag bestämt sedan länge, de får inte ha färgat hår i skolan så naturligtvis ska det färgas direkt…så min blonda dottern har nu turkost hår! Ingen permanent färg utan det ska va förvunnet tills skolan börjar igen i september. Och om DET är det mest rebelliska hon vill göra när hon är 14 år, så får hon gärna göra det – hellre färga håret blått än att hon sitter i parken och blir full, som många av hennes kompisar gör!

20160727_101956

M slutade i alla fall engelska 9:an med väldigt bra betyg – hon har jobbat hårt och det har gett resultat ! Och Storasystern J fick en rejäl lönehöjning samma dag, som hon verkligen är väl värd! Denna veckan är hon i Norfolk på semester med pojkvännen, hans bror och ”svärföräldrarna”.

I torsdags fick vi kärt besök i form av mina/våra vänner Cia, Krille, Linda och hennes man Henke. En hemlig födelsedagsresa för Henke som fyllde 40 i maj – han trodde han skulle till Köpenhamn men hamnade i London! 🙂 Resans destination avslöjades inte förräns på Kastrup!

20160721_145335

Kvällens destination var The Royal Opera House i Covent Garden och konsert med Pet Shop Boys. Härlig stämning och väldigt bra!

20160721_195436

20160721_201024

20160721_204850

I fredags tog vi tunnelbanan in till Knightsbridge och Harrods, och efter en kaffe paus i Hyde Park, gick vi vidare genom parken till Marbel Arch & Oxford Street.

20160722_135522

Efter många timmars gå’ende i närmare tropisk värme och en och annan monun-skur, pausade jag & grabbarna på en pub bakom Libertys!

20160722_180548

Vi tog tåget till Richmond och gick och åt på Stein’s – ett tyskt ställe precis vid Thamsen, som jag varmt rekommenderar! Enkelt mat och stooooora öl!

20160722_200959

20160722_203847

20160722_210645

Dottern M skulle tvugnet fortfarande på sitt scoutläger, så pappan levererade dotter med kryckor och packning till en kompis för övernattning, och joinade resten av oss i Richmond på kvällen. Det var en varm härlig kväll och vi gick och satte oss vid vattenbrynet efter Stein’s och njöt av en pint!

I lördags körde vi till Hipsterparadiset Brighton!

20160723_124944

Mycket folk naturligtvis nu när skolorna har slutat och många har semester! Vi intog Fish & Chips nere vis stranden, tog en sväng på piren och shoppade lite!

20160723_135838

På kvällen när vi kom tillbaka, tog vi det lugnt och gick ner till puben på vår gata för en sista öl för denna gången. Otroligt, jätterolig helg med många skratt och många öl…same again next year??? 🙂

20160723_222333

I söndags körde vi och hämtade Halta Lotta från lägret och allt hade gått bra, hon hade gjort vad hon kunde och hade haft kul ändå! Scouterna har verkligen varit bra för M och hon har fått så mycket större självförtroende och fått prova på nya saker – nästa sommar bär det av till Schweiz igen!

20160724_122406

Vi körde till en av våra favoritpubar runt hörnet och åt god Sunday Roast! Synd bara att gästerna inte stannade längre så de kunde följt med, men det får vi ta nästa gång!

20160724_125856

20160724_130252

Lille katten har inte mått så bra, varit extra trött och inte velat äta, så jag åkte till Veteritnären med honom igår. Hon trodde att det var för att vi hade bytt mat, så nu provar vi oss fram till något som han gillar igen. Annars var han frisk och i gott skick och han har ätit och druckit idag, så vi hoppas det går framåt nu!

20160726_165715

Annars tar vi det lugnt och ser till att M’s knä blir bättre tills nästa vecka, då vi åker på semester!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )