Mini Semester

Nja, nu var det ju så att vi luuuurades lite – vi skulle inte alls ta det lugnt på Sportlovet utan vi skulle ju åka till Sverige på en riktig Surprise Trip!

Vi hade planerat i flera månader innan men ville inte att nån skulle veta om det. Dottern J hade tagit ledigt från jobbet och det var så kul att hon också ville följa med denna gången!

Vi hade en total Social Media blackout under dan men vi tog ju bilder såklart!

Vi tog flyget från Luton och sen vidare med öresundståget till min hemstad. Och vi hann med en pölsa på Kastrup också innan tåget!

sweden-feb-5

sweden-feb-8

Vi hade ju verkligen hoppats på att se lite snö och den låg kvar tills vi kom! Vi hade planerat in i minsta detalj – J&M skulle ringa på dörren och jag & maken filmade/tog kort – och det gick precis så bra som vi hade trott! Dessutom var min pappa inte hemma så vi fick överraska två gånger när han väl kom hem! (Filmsnuttarna finns att kolla på Instagram eller FB)

Vi hade tur med vädret och det var strålande sol dagen efter vi kom. Vi tog det lugnt och gick upp till stan och kollade runt lite, och käkade Räkmacka till lunch såklart!

På kvällen var vi och kollade på handboll – IFK Kristianstad mot Malmö HK – lite exotiskt för oss eftersom handboll inte är nån vidare populär sport här i England.

sweden-feb-17

Vi hyrde bil i två dagar så vi kunde ta oss runt lite lättare, men vi hade redan bestämt innan vi åkte att vi inte skulle fara och flänga så mycket. Vi åkte till Sommartorpet och spenderade en kall eftermiddag där, kollade in allt det frusna och mannen min fick hugga ved ett tag!

sweden-feb-26

Vi käkade middag hos min bror och mötte sen upp med några kompisar på ett av stans ölhal på fredagskvällen.

I lördags tog vi en lite promenad vid havet i Yngsjö, kalla vindar men ack så skönt!

Fika hemma hos fina kompisarna Cia & Krille i deras nya utbyggda hus och som bonus var våra andra superfina vänner Linda & Henke också hemma hos dom, så vi gjorde två flugor på smällen..! 🙂 Alltid så kul att ses men alldeles för kort tid som vanligt!

Vi åt familjemiddag på en Kinesisk Buffe sista kvällen vi var där och samlade hela klanen, minus en brorsdotter som bor i Göteborg.

sweden-feb-38

Och sen var det dags att köpa resans sista Espresso House och ta tåget tillbaka till Köpenhamn. En otroligt kul resa som gick precis som vi ville och en bra mix med umgänge och vila! Ledsamt att ta farväl som vanligt men med många fina minnen i baggaget!

Katten hade varit ensamt hemma medans vi var iväg, fast med vår grannen som kom och kollade honom två ggr om dan. Lite småsur var han nog när vi kom hem men det tog han igen på natten när han var som ett plåster på mig!

Nu har skolan börjat igen och vi går förhoppningsvis mot varmare och ljusare tider!

One thought on “Mini Semester

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )